
- Úvod
- INFORMACE PRO ZÁKAZNÍKY
- Jak reklamovat zboží
Postup při uplatnění reklamace – stručný návod
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
Tato stránka obsahuje pouze stručný popis postupu při uplatňování práva z vadného plnění, ucelené informace naleznete v Obchodních podmínkách.
Lhůta pro uplatnění práva z vadného plnění
Lhůta práva z vadného plnění začíná běžet převzetím zboží.
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vadného plnění ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.
Podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vadného plnění ve lhůtě 12 měsíců od převzetí zboží.
V případě, že je námi na zboží poskytnuta záruka za jakost má ji právo uplatnit pouze spotřebitel.(Záruka za jakost je poskytována nad rámec zákonných práv z vadného plnění).
Uplatnění reklamace
Reklamaci je nutno uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co zjistíte, že se na zboží vada projevila.
Práva z vadného plnění uplatněte zasláním kompletního produktu, včetně veškerého příslušenství, které bylo obsahem balení.
K produktu je vhodné přiložit kopii dokladu o zaplacení zboží (faktura) a záznam popisující dostatečně vadu zboží. Oznamte nám také jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Níže na stránce jsme pro vás připravili reklamační formulář, který si můžete stáhnout a vyplnit (najdete ho také v obchodních podmínkách - příloha 2). Máte možnost vyplnit a odeslat také on-line formulář umístěný zde na stránce.
S produktem nám zašlete také originál záručního listu, pokud byl součástí zakoupeného výrobku.
Reklamovaný produkt spolu s dokumenty zašlete na adresu:
PROMEDIJEK s.r.o.
Hněvkovského 1377/4
149 00, Praha 4
tel. 734 728 114 (na zásilku prosíme napište i toto naše tel. číslo, aby nás mohl dopravce kontaktovat)
Reklamovaný produkt, včetně příslušenství, nám také můžete osobně předat v naší provozovně v otevírací době. Adresu a otevírací dobu najdete zde: Naše provozovna
Prosíme Vás však, abyste při doručováním vadného zboží dopravcem nás o tom informovali e-mailem nebo telefonicky.
Za situace, kdy je potřeba zboží zaslat dopravcem, dbejte na to, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží.
Při uplatnění reklamace vám vydáme písemné potvrzení o jejím přijetí.
Jaký způsob vyřízení reklamace si můžete zvolit
Podle své volby můžete požadovat opravu věci nebo dodání nové věci bez vady, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
U nevýznamné vady nemůže odstoupit od kupní smlouvy.
Je naším právem odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V tomto případě můžete požadovat požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy.
Vyřízení reklamace
Spotřebitel:
reklamace musí být vyřízena a musíme vás o tom informovat nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se nedohodneme na delší lhůtě. V případě reklamace digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době.
Podnikatel:
reklamace bude vyřízena v přiměřené době po jejím vytknutí.
Po vyřízení reklamace budete vyzváni k převzetí opraveného zboží, nebo Vám bude zasláno na Vaši adresu.
K vyřízené reklamaci vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Bude-li reklamace uznána, máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva. Jedná se především o poštovné za zaslání zboží k reklamaci. Právo na náhradu nákladů musíte uplatnit co nejdříve po vyřízení reklamace k vaší spokojenosti, nejpozději však do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vadu vytknout.
Reklamační formulář ke stažení